Cesta do pekel s Netolickým čertem - převzato z dopravního webu

25.11.2011 19:31

Cesta do pekel s Netolickým čertem

Netolický čert v Netolicích, přesně čtvrt roku po zastavení provozu ...

V pondělí 23.5.2011 vyjel na trasu z Českých Budějovic do Netolic prapodivný vlak. Dali mu jméno Netolický čert a tvoří jej motorová jednotka Regionova. Vyjíždí každé pracovnědenní odpoledne před třetí hodinou a zastavuje ve všech stanicích a zastávkách, vyjma stanice ve městě Zliv. Po čtvrthodinovém pobytu v Netolicích se vrací zpět do „Budějc“, aby si další pracovní den zopakovala stejné kolo.

Celou cestu do Netolic a zpět jsem sledoval „cvrkot“ kolem vlaku a ve vlaku, s cílem přijít věci na jádro pudla. Nejspíše jsem na něj přišel, ale k tomu se dá veřejně napsat snad jen to, co je v titulku. Rozepisovat se veřejně o tom, že pod zástěrkou dopravní obslužnosti si účastnění počínaje bodem A, konče bodem Ž, honí své soukromé politické „lofasy“, je sice možné, ale to je jako nošení dříví do lesa. To je v našich krajích všem jasné.

Mattoni už není?

Na jednu stranu slyšíte „já nic, já nemohu, to tamti“ a na straně druhé se dočkáte jen krčení rameny při otázce „Proč jste to neudělali takhle, když ta možnost zde byla?“ Obyčejného cestujícího pak nanejvýš překvapí, že „Mattóni už nény“, čili že místo kdesi slibovaného cateringu od firmy Mattoni obdrží od průvodčího lahvičku jinou. Pak logicky hledá pozadí příčiny změny.

Rozhodně nepřekvapí když v Budějcích jakýsi pán prohlásí, že nemůže vlakem jet, páč má auto před nádražím a co by si počal ve vlaku, kterým už nejel nějakých 20 let. Naštěstí mu jiný pán nabídne, že si nechal do. Hluboké poslat auto se šoférem, takže ho rád sveze zpátky dom a ušetří ho potupné jízdy sockou …

Vláček rozhodně prázdný nejel, ale znamená to něco? První den pouhého čtrnáctidenního provozu rozhodně nic nevypovídá. Tak maximálně šotouši mají jasno.

Podle kusých infofrmací, které autor těchto řádků obdržel, má tento vlak, jemuž k smysluplnému využití schází ranní protějšek, být cílem na dojíždějící Netolické do práce a škol v Českých Budějovicích a Hluboké nad Vltavou. Nesporným faktem je, že pokud by se jednalo o ucelenou nabídku dlouhodobého stabilního spojení, jistě by si své klienty našlo.

Těžko vláček osloví někoho, kdo o něm vlastně vůbec ani neví, protože o něm sice psali v novinách, ale kdo je dneska čte, že. V drážních prostorách upoutávka viset nesmí protože všechny plochy má firma Railreklam a počítat s nějakou korunou v rozpočtu na reklamu je zbytečné. Vlak také neosloví ty cestující ve Zlivi, kteří majíce již koupený lístek ČD se u vlaku dozví, že s ním jet nemohou, protože tam jejich lístek neplatí. A pokud si někdo myslí, že si politické panstvo z vůle nejvyšší držitel léna Jihočeského, vůbec nějaké akce všimne, natož aby z ní vytvořilo nějaké závěry, je na hlubokém omylu.

Po nastoupení do zhumusované najbrtí jedničky ČD shledávám, že prožitá jízda do Netolic nebyla tak špatná.

VN:F [1.9.11_1134]